Pozycjonowanie sklepów internetowych polega nie tylko na działaniach, które mają na celu zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania – to zaledwie wierzchołek góry lodowej. SEO wpływa również na wiele innych czynników. Konkurencja stale rośnie, a każdy właściciel firmy chce, aby klienci korzystali z jego usług i produktów.
Pozycjonowanie sklepow internetowych jest strategią marketingową, którą musisz mieć w swojej firmie! Jednak jak pozycjonowanie witryny wpływa na stronę internetową? Postanowiliśmy to wyjaśnić.
Co Twoja firma zyska dzięki pozycjonowaniu?
- Wzrost konwersji.
- Kierowanie ruchu do witryny bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
- Pozytywny wizerunek firmy.
- Wzrost wiarygodności marki i jej autorytetu.
Największe szanse na pozyskanie nowych klientów mają sklepy znajdujące się w pierwszej dziesiątce organicznych wyników wyszukiwania. Jeśli chcesz się tam znaleźć, będziesz potrzebował dobrze przemyślanego i zaprojektowanego procesu optymalizacji sklepu internetowego. Niestety większość internautów nie korzysta z drugiej, trzeciej i kolejnych stron wyników wyszukiwania. Oznacza to, że sklep internetowy znajdujący się nawet na drugiej stronie ma znacznie mniejsze szanse na sukces.
Musisz więc skutecznie pozycjonować swój sklep, aby uzyskać wyższy współczynnik konwersji, czyli wyrażony w procentach wskaźnik określający liczbę użytkowników, którzy po wizycie w sklepie wykonali w nim określoną akcję. Pamiętaj, że samo odwiedzenie strony jeszcze nie jest sukcesem. Jeśli generujesz duży ruch, ale żadnej konwersji, to znak, że robisz coś źle i należy to zmienić!
Pozycjonowanie sklepów – pomoc agencji SEO
Osoba posiadająca doświadczenie w pozycjonowaniu dostosowuje stronę internetową tak, aby zachęcała do działania. Oczywiście może chodzić o dokonanie zakupu w sklepie internetowym, ale także o pobranie e-booka, zapisanie się do newslettera czy innych pobocznych czynności na stronie. W głównej mierze celem jest generowanie leadów, czyli nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi klientami.
Strony internetowe, które pojawiają się na najwyższych pozycjach, są oceniane jako bardziej profesjonalne. Nawet jeśli odbiorca nie odwiedzi takiego sklepu, będzie miał pojęcie o jego istnieniu, a być może nawet zapamięta nazwę, dzięki czemu przypomni sobie o nim w niedalekiej przyszłości.
Podsumowanie
Pozycjonowanie sklepów internetowych wpływa pozytywnie na pozyskiwanie większej liczby klientów, widoczność marki oraz wzrost sprzedaży. Dlatego zastanów się nad swoimi działaniami na stronie WWW, ponieważ naprawdę warto!